ACİL BULAŞIK MAKİNESİ DETERJANI İMALATI

Bulaşık makinesi için deterjan tabletlerimin sonuncusunu kullandığımda, boş kutuya bir "neden olmasın?" bakışı gönderdim. Öyle ya, bugüne kadar aklıma hayalime gelmeyen şeylerin, evde de başarı ile yapılabildiğini gördüm. Evde de bulaşık makinesi deterjanı yapılabilirdi, pekala.. Ve tabii ki buldum. Sizinle de paylaşmak isterim.

Bulduğum tariflerde ortak malzemeler var. Boraks, limon tuzu, kaya tuzu, karbonat kullanılıyor. Gerçi sürekli kullanımda bir takım sorunlar yaşandığını da açık yüreklilikle yazmışlar sağolsunlar, ama tarifler benim işime yaradı.  Hemen o gün bu sorunu çözmeliydim; para harcamamalıydım ve en azından bir deneme yaparak, daha sonra işime çok yarayacak bir formül bulmalıydım.

Benim elimde sadece karbonat vardı; limon tuzunu da bizim sokaktaki kuruyemişçiden 100 gr. 2 TL'ye aldım. Ben de kendi kendime şöyle bir karışım yaptım : Makinanın, tableti koyduğumuz büyük bölmesine limon tuzu doldurdum. Küçük bölmesine de silme karbonat. Parlatıcı kısmına, beyaz sirke ekledim. ( Beyaz sirke ile ilgili başka bir paylaşımım daha sonra olacak; o da ayrı bir merak konusuydu benim için) Yarım limonu da bulaşık makinasının içine, bardakları koyduğumuz yere sapladım- bu da koku için..

Ekonomik programda- ki 50 derece benim makinemde- yıkanan tabaklar, bardaklar mis gibi çıktı vallahi. Ankara'nın suyu kireçlidir. Buna rağmen başarılı bir deneme oldu. Sürekli kullanır mıyım tam formülle, henüz emin değilim. Ama, en azından normal deterjanla dönüşümlü olarak kullanmayı düşünüyorum.

Evde doğal deterjanların nasıl yapılabildiğini içeren pek çok blog var; bu bahaneyle onları da keşfettim:) Ayrıca,  bir süredir severek ve çok ilginç bularak izlediğim zehirsizev'i sizlerle paylaşmak istiyorum.

Benim acil sorunum çözüldü, belki sizin de işinize yarar. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder