ZIMPARALAMADAN ETEJER BOYAMA

Merhaba.
Uzunca bir aradan sonra yeniden postlarımı hazırlama imkanı buldum. Bu süre içerisinde yine pek çok çalışma yaptım; pek çok site takip ettim; pek çok şey öğrendim ve pek çok şeyi - ben de-  yapmak için heveslendim.

Mesela, kutu ve kavanoz boyamak kesmedi beni, holdeki etejere al atayım dedim. Zımpara yapılmayacak, bu birinci şart.. Boya kokmayacak, bu ikinci şart.. Yoksa beni kovacaklar evden.. Neyse ki, en sonunda da balmumu cilayla hallediverdim son kat işlemi ;  az biraz koktu, eve gelince az biraz söylendi bizim beyler..

Boyanmadan önceki halinin fotoğrafı yok maalesef; başlarken hevesleniyorum ya, aklım başımdan gidiyor. Unutmuşum. Ama, işte o rengini değiştirmeye çalıştığımız, koyu kahverengi, sağlam, eski mobiyalardan bir parçaydı...

Parlak yüzey astarı olarak, Polisan'ın transfer astarını kullandım; su bazlı. Boya ise tabii ki yine su bazlı duvar boyası; keten beji. İki kat astar; bir gün kuruma; iki kat boya. Eskitmelerimi de boya üzerine yaptım, zımparayla değil. Biraz kolaya kaçtım yani. Sonunda ortaya çıkan bu:




Boyası kuruduktan sonra, altın sarısı boyamı özene bezene bir güzel uyguladım. Boya bantlarının üzerine taşıra taşıra sürüp, bantı çekince, istediğim sınırda, düzgün, net bir boya çizgisi kalıyor ya, bayılıyorum...


Kurumuş mu Zilli?  
Kuruduysa, en üste de bir siyah çekelim şöyle afillisinden.. Çekmecenin kulbunu değiştirelim; şöyle parlak kristalimsi bişey koyalım ki, süsümüzden eksik kalmayalım..

Şimdiiii, burada bir itiraf.. Görüyorsunuz, siyah kısım ile altın şeridin arasında siyah beyaz desenli bir bölüm daha var. Bunun sebebi, gayet başarılı bir ıslak mermer tekniği ile çalıştığım ve çok da güzel sonuç aldığım yüzeye, nazar değidirmiş olmam. Gelip geçerken, kendi yaptığıma şaşıp, "vay be; oldu yahu, mermer oldu bu bildiğin ..." falan diye kendi kendimi takdir ve tebrik ederken, sen dök beyaz boyayı üstüne, bütün mermer desenini boz, mahfet .... Bir müddet somurtup oturdum, sonra baktım somurtmakla olmuyor; bir daha başka bir yerde yaparım diye, tuttum, olduğu gibi siyaha boyadım. Islak mermer tekniği de sonraya kalsın..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder